top of page

הצלחות, כישלונות ומה שבינהם.

Writer's picture: Shir LuzzattoShir Luzzatto

השבוע יצאתי מאזור הנוחות. עמדתי מול קהל מכובד מאוד אך אוהד והצגתי לא פחות מכישלון מהדהד. מהסוג שמשאיר צלקות ומצטלם ממש לא פוטוגני. זה גרם לי לעצור ולשאול את עצמי: מה בעצם התפקיד של כישלונות במסע היזמי שלנו? או המסע המקצועי שלנו בכלל?


ואז נזכרתי בסיפור של סטיב ג’ובס…

כולם מכירים את סטיב ג’ובס, הגאון שהביא לנו את האייפון, אבל מה שלא כולם יודעים זה שהוא נכשל בגדול אחרי שעזב את אפל. הוא הקים חברה בשם “NeXT”, שגייסה בכמויות והייתה אמור להיות ה”דבר הבא”. רק מה? זה היה פלופ רציני. מהדהד.


הטכנולוגיה הייתה מדהימה, הצוות היה מוכשר, אבל המוצר פשוט לא תפס. השוק לא היה מוכן, ו-NeXT הפכה לעוד סיפור על רעיון גדול שלא הצליח לנסוק.


ג’ובס? כיאה לג׳ובס. הוא לא ויתר. הוא למד מהכישלון הזה, הבין את נקודות התורפה והשתמש בזה כשחזר לאפל ויצר את כל הדברים שהפכו את החברה לסנסציה שהיא היום.



אז מה השיעור פה? יזמות אמיתית זה לא סיפור של הצלחות מהירות. זה להיכשל, לקום, להבין מה לא עבד – ולהתפוצץ בפעם הבאה.

אז לפני שאתם מתרגשים מהבטחות על “מיליון דולר תוך שנה”, או מאירוע משאיר צלקות, תזכרו: הצלחה אמיתית היא לא רק לדעת לנצח, אלא לדעת איך לקום אחרי כישלון. לפעמים שוב. ושוב.

לחיי כישלונות, הצלחות ויציאה מאזור הנוחות

6 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page